معمولا هر سال که میگذره همه میان جمع بندی میکنن اتفاقات روی داده در اون سال رو به تفکیک موضوع . تو این پست میخوام به بخش موسیقی غربی در سالی که گذشت و آلبوم های مورد علاقه ی خودم بپردازم .

۱- Pitbull با آلبوم  planet pit

فکر میکنم همه با من هم عقیده باشن که Pitbull رو به عنوان پدیده بلامنازع این سال باید لقب داد . البته ایشون استارت کارش ۲۰۱۱ نبوده ولی تو این سال به شهرت جهانی خیره کننده ای رسید که این سرعت پیشرفت رو مدیون پول خودش هست ! خواننده کوبایی-آمریکایی که واقعا به نظر من انقلابی تو صنعت موسیقی غرب بوجود آورد . آلبومی هم که منتشر کرد تو این سال با نام Planet Pit موفقیت خارق العاده ای داشت بطوریکه هفته ها آهنگ های مختلف این خواننده ی ۳۱ ساله تو جدول تاپ ۱۰ آیتونز جا گرفته بود . این خواننده تاکنون با خواننده های مطرحی مثل : J.LO , Enrique , Usher ,Ne-yo , T pain و .. کار مشترک موفق داده . به شخصه کل تابستون امسالم رو با آهنگ های پیتبول گذروندم !

۲- Inna با آلبوم I am the club Rocker

واقعا کی فکرش رو میکرد یک دختر از اروپای غربی اون هم رومانی که از بد بخت ترین کشورهای اروپاییه به اینجا برسه ؟! این دختر ۲۵ ساله با آلبوم جدیدش تو این سال کل پاییز امسالم رو تحت تاثیر خودش قرار داد و تو جدول تاپ ۱۰۰ مجله معروف بیلبورد اسم خودش و کشورش رو به خاطر آهنگ های Hit خودش ثبت کرد . کسی که از سال ۲۰۰۸ شروع میکنه و تو ۲۰۱۱ به اوج میرسه ارزشش رو داره که اسمش اینجا باشه . البته نباید از آهنگ سازی گروه Play & Win هم قافل بود که اکثر آهنگ های زیبای این روزها مخصوصا در اروپا کار اینهاست !

۳- Alexandra stan با آلبوم قوی Saxobeats

Alexandra Stan

یک رومانیایی دیگه ! این دختر ۲۲ ساله با سینگل معروف Mr.saxobeat خودش رو به همه ی دنیا رسوند .میگن ستارت که بدرخشه یعنی این . یادمه اوایل ۲۰۱۱ بود که این آهنگ رو دانلود کردم ولی هنوز که هنوزه نمیتونم یه روزم رو بدون گوش کردن به این آهنگ بگذرونم ! این آهنگ از اوایل ۲۰۱۱ تا الان توی تاپ ۱۰ آیتونز کشور آمریکا قرار داره و این یعنی یک شاهکار و یک رکورد بی نظیر !! علاوه بر این تو یک سال یک میلیون کپی از این آهنگ فروخته شده و البته تو کشورهای صاحب سبک موسیقی از جمله انگلیس با اون همه ادعاش جزو تاپ ۵ بوده . آلبوم جدیدش که تو آگوست ۲۰۱۱ منتشر شد یه چیزی بود تو مایه های ریمکس آهنگهای قبلیش .

۴- Taio Cruz با آلبوم TY.O

خواننده انگلیسی که وقتی با kylie minogue و Kesha آهنگ داد بیرون شهرتش جهانی شد . تو اکتبر ۲۰۱۱ آلبوم خودش رو داد بیرون که خیلی هم کولاک کرد واقعا ٬ مخصوصا آهنگ Hangover که با رپر آمریکایی معروف یعنی Flo Rida خوند اوج کارهاش محصوب میشه . من فکر نمیکنم این آلبوم رو کسی بشنوه و بگه بدم اومد !

5- Dev با آلبوم The Night the Sun Came Up

این خواننده ۲۲ ساله آمریکایی هم یکی از پر سرو صداترین خواننده های سالی که گذشت بود . آلبومش اوکتبر به بازار اومد و من رو حدود ۲ ماه درگیر خودش کرد . هنوز که هنوزه آهنگ هایی مثل Bass Down Low رو وقتی گوش میدم دیوونه میشم .فقط یک پدیده میتونه تو این سن کم با شرکت غول Universal قرارداد امضا کنه و موفق باشه که ارزش کارش رو نشون میده . من این دختر رو خیلی دوست دارم لعنتی !

6- Evanescence با آلبوم Evanescence

یک گروه راک آمریکایی که همه منتظر بیرون دادن آلبومشون در سالی که قول داده بودن یعنی ۲۰۱۱  بودند ! با آلبوم جدیدشون من رو به راک علاقه مند کردن ! من اصلا سبک راک یا متال یا الترناتیو دوست ندارم اما کارای این گروه رو به عنوان تنها گروه راک مورد علاقم گوش میکنم همیشه مخصوصا زمانیکه ذهنم خسته ست ..

7- Britney Spears با آلبوم Femme Fatale

خواننده ی مورد علاقه ی من با اون صدای اغوا کننده ی خاص خودش هم با آلبومی که مارچ ۲۰۱۱ بیرون داد من رو دیوونه کرد ! یادمه شب و روزم شده بود آهنگاش و زندگی کردم من با این آلبوم مثل همه ی آلبوم های قبلیش .. دو تا از آهنگهاش هنوز تو آیتونز من اجرا میشه : Gasoline و Criminal ! تو این سال ۳۰ رو رد کرد ولی با کنسرت بزرگش توی تورنتو نشون داد که هنوز حرف برای گفتن داره . من بارها این کنسرت رو تماشا کردم و هر سری که میبینمش روحم شاد میشه !!

اینم از ۷ تا از بهترین آلبوم های ۲۰۱۱ از دیدگاه من که خیلی برام خاطره ساز بودن و حالا ۱۰ تا از آهنگ های تک (سینگل) ۲۰۱۱ با توجه به آماری که Player آیتونزم از لپ تاپ و آی پادم بهم میده :

  1. Little B*ad Girl از David Guetta Ft Taio Cruz
  2. Got 2 Luv U از Sean Paul Feat. Alexis Jordan
  3. Shooting Star -Pa*rty Rock Remix از David Rush ft. LMFAO, Pitbull & Kevin Rudolf
  4. S&M-Remix از Rihanna Ft. Britney Spears
  5. Pause از Pitbull
  6. International lo*ve از Pitbull Ft chris brown
  7. Get Back از Alexandra Stan
  8. Di*rty Dancer از Enrique Iglesias Ft. Usher & Lil Wayne
  9. Lollipop-Radio Edit از Alexandra Stan
  10. The Beginning از Black Eyed Peas

اینم از این ! من همیشه خاطراتم رو با آهنگ به یاد میارم ! یعنی هروقت بخوام به دوران کنکور کارشناسیم برگردم آهنگ های اون دوره رو گوش میدم ٬ بخوام به دوران روزهای خوبم تو مسافرت مثلا سال پیش برسم آهنگهای اون موقع رو دوباره مرور میکنم . زندگی من به نوعی با آهنگ عجین شده و جدا نشدنیه . وقتی اعصابم خورده ولوم صدای آی پادم رو تا ته میبرم بالا ٬ وقتی مخم از درس هنگ میکنه دکمه پلی شافل نسل چهارمه که فشار داده میشه و هندزفریشه که میره تو گوشم .. به قول Black Eyed Peas :

Music is My Medicine !

(12 دی 1390)