این باور که با به دنیا اومدن بچه زندگی بهتر میشه و قدم نو رسیده باعث بهبود شرایط زندگی میشه حقیقتا باوریست که شاید تو قشر عظیمی از جامعه ی ایرانی و حتی کشورهای اطراف و به ظاهر امروزی تر مانند ترکیه هم دیده میشه . طوری که در برخی موارد وقتیکه به مشکلات اقتصادی و خونوادگی میخورن تازه تصمیم به بچه دار شدن میگیرند !! منطقشون هم همون وعده ی خداست که وقتی داستان از بین بردن اولاد رو به خاطر تنگ دستی بیان میکنه با این جمله آیه رو به پایان میبره "إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِینُ"  ---- خدا روزی رسان است و اوست دارنده ی نیرویی سخت استوار.» (سوره ی الذاریات، 58)

جالبه که کسانی که از لحاظ مالی در مضیقه اند بیشتر مایل به داشتن فرزند هستن و میگن همین بچه هم وضعیت مالیمون رو بهتر میکنه و هم عصای دست ما میشه !! به نظر من تربیت اگه درست باشه یه بچه جای ده تا بچه میتونه کمک والدینیش باشه ٬ مسلما وقتی تعداد زیادی از بچه ها قرار باشه به وجود بیان و تربیت بشن سهم هریک از تربیت خیلی کمتر خواهد بود و نمیشه امید داشت تربیتی درست داشته باشند . به نظر من این باور که به دنیا اومدن بچه باعث خوش یمنی و روزی بیشتر میشه یکی از خرافات بزرگه که خداوند هم به راحتی ازش نمیگذره چون با این دید پدر و مادر هم خودشون و هم فرزندانشون رو در شرایط سخت تری قرار میدن آن هم به اسم خدا !!

اشتباه دوم خیلی از خونواده ها اینه که تا ازدواج میکنند سریع یک سال بعد بچه دار میشن !! این علاوه بر ضربه های روحی به دو طرف از لحاظ احساسی (به دلیل Share کردن احساسات و عواطف اون هم در ابتدای زندگی) احتمال اتیکت زدن فرزند طلاق روی بچه رو بوجود میارن ! چطور ؟ الان میگم .. ابتدای زندگی معمولا همه چیز گل و بلبله و همه خوبن در کل ! اگه خطایی هم دیده میشه سعی میشه گذشتی باشه و اگه حرفی شنیده میشه سعی میشه از دو گوش گذر داده شه ! وقتی دوره ی گل و بلبلیسم تموم میشه تازه دو طرف یاد حرفها و اعمال گذشته و حال میفتن و با یه دعوا همه رو وسط میکشن و حرمتی که شکسته شد دیگه با هیچ چسبی جمع و جور نمیشه .. اینجا اگه بچه ای نباشه خیلی بهتره مسلما .. حداقلش اینه که فرزند طلاق نشده به خاطر حماقت والدینش ٬ به خاطر چیزی که هیچ نقشی توش نداره ..

یه نوع دیگه از خونواده ها هستن که امیدوارم نسلشون منقرض بشه ! اینها فقط یک پله با خریت فاصله دارن ! معتقدن اتفاقا وقتی اختلاف داریم باید بچه دار شیم تا به خاطر بچه زندگیمون پایدار بمونه !! به نظر من رابطه ای که بخواد با حضور بچه پایدار شه ارزش تف کردنم نداره !! بیچاره اون بچه ای که تو همچین خونواده ای به دنیا میاد ..

(25 اردیبهشت 1391)