هر فرآیندی تو زندگی نیازمند یه سری مقدمات هست که اگه درست و اصولی طی بشه میتونه روند رسیدن به اون خواسته رو ساده تر و سریع تر بکنه .. تو این بین فرآیند رسیدن به احساسات یکم پیچیده تره چون انسان ها اصولا قابل پیشبینی نیستن حالا وای به حال اون روزی که طرفتون دختر هم باشه !!

امروز میخوام از اقداماتی صحبت کنم که یه پسر "ماخوذ به حیا" برای رسیدن به یک دختر انجام میده !!

خب کمتر پیش میاد تو جامعه ایران و فرهنگ فعلی یه دختر بره جلو و پیشنهاد دوستی بده برای همین معمولا پسرها قدم پیش میذارن و دختر ها باید جواب بدن .. حالا پسرها باز چند دسته میشن که راه های مختلفی برای انجام این کار دارن .. بعضی ها با افتادن دنبال طرف تو کوچه و خیابون ٬ بعضی ها با ماشین و بعضی ها هم مثل من مثلا دوست دارن اول یه شناخت کوچیک از اخلاق طرف پیدا کنن بعد پا پیش بذارن که گروه های دوستی مکان نسبتا مناسبی برای این کار هستن ..

حالا مرحله انتخاب وقتی تموم میشه و پسر تو کلاس یا گروه دوستی میخواد به دختر مورد نظرش برسه معمولا برای اینکه حاشیه تو اون گروه پیش نیاد سعی میکنه غیر مستقیم از نظر اون دختر مطلع بشه چون میدونه اگه مستقیم بره سراغ اون دختر و جواب منفی بشنوه عملا اون گروه دوستی برای دو طرف حالت خوش آیندی رو بوجود نمیاره و شاید یکیشون برای همیشه با اون گروه خداحافظی کنه ..

اولین سلاح پسرها توجه بیشتر هست .. یعنی اگه دیدین بیشتر باهاتون حرف میزنه و میگه و میخنده بدونین شما رو انتخاب کرده .. بازی با چشم و Eye contact هم یکی از مهمترین نشونه هاست .. بعضی وقت ها پسرها بطور نا خودآگاه به چیزی که دوست دارن خیره میشن و بعد که ارتباط چشمی ایجاد میشه تازه یادشون میاد که این کار تو خیلی از فرهنگ ها عمل مناسبی نیست و مسیر دیدشون رو تغییر میدن !!

کمک کردن و حواسشون جمع بودن به شما و زیاد جلوتون ظاهر شدن هم چند علامت دیگه هست .. یکم که باهوش باشین و دقت کنین بعضی وقت ها متوجه میشین که پسر گروه یا کلاستون زیاد تو دید شما میاد و تو رفت و آمد شما ظاهر میشه .. اگه برنامه ی جمع کردن چیزی هست میاد سمت شما تا به شما فقط کمک کنه و تو جمع حالا به هر نوعی ازتون به یه نحوی دفاع میکنه .. باهاتون بحث هایی رو شروع میکنه که اونقدر ها ربطی به جو نداره و ..

اگه شمارتون رو داره براتون اسمس های معنا دار میفرسته و یا بدون ربط توی فیس بوک براتون لایک میزنه .. لایک هایی که تابلوئه برای پست شما نیست بلکه برای خودتونه ! از هر فرصتی برای نزدیک شدن و صحبت به شما استفاده میکنه ٬ بهتون پیشنهاد رفتن به یک کافه رو میده .. از علایقتون میپرسه و بعضی وقت ها دستپاچه هم ممکنه بشه ..

همه ی این علایمی که گفتم به علاوه ی یک سری علایم کمتر شایع دیگه رو در اصطلاح به انگلیسی  Flirting میگیم و در فارسی از واژه ی نا مانوس "لاس زدن" استفاده میکنیم و در تعریف این واژه اینگونه عنوان میکنند که :

       "یک سری فعالیت بازیگوشانه وابسته به ارتباط کلامی مثل زبان بدن که نشان دهنده ی تمایل برای ایجاد ارتباط عمیق تر با فرد مورد نظر هست " 

 در ادامه هم عنوان کرده که علایم میتونه تو فرهنگ های مختلف فرق کنه که لمس کردن ٬ لبخند زدن و ارتباط چشمی غیر معمول و طولانی از علایم رایج هستند .. یه جمله ی جالب هم تو یکی از سایت های خارجی به چشمم خورد که نوشته بود : " هرجا که پسر و دختری حضور داشته باشن شک نکنید که Flirting هم اونجا وجود داره ! "

مسلما هر دختری این روند رو تجربه کرده حالا بعضی ها کم و بعضی ها بارها و بهتر از من میتونه تشخیص بده که جریان از چه قراره !! اما نکته ای که باید بهش توجه کنید اینه که ٬ خانم های محترم و عزیزی که در معرض رفتارهای این چنینی قرار میگیرید باید مواظب رفتارتون در قبال اون پسر باشید .. جوابتون هرچی که هست باید مخلوطی از رک بودن + با سیاست حرف زدن + خوب راجع بهش فکر کردن باشه ..

اگه جوابتون منفی هست همون ابتدا در لفافه بهش این رو بفهمونید نه رک ٬ مثلا هر موقعیت مناسبی مرتبط با بحث بینتون پیش اومد این مساله رو عنوان کنید ٬ دلایل مصلحتی هم اگه آوردید قبوله فقط باید بفهمونید بهش که نمیخواییدش .. اگه بازم ادامه داد به همون اندازه رک تر تلنگر بزنید ..

اما اگر جواب مثبت بود شما هم یک سری از رفتار متقابل در جواب نشون بدید .. به پیشنهاداش احترام بذارید و سعی کنید باهاش همراهی کنید .. یکم لحنتون رو از قبل صمیمی تر کنید و علایمی نشون بدید که طرف برای دادن پیشنهاد رسمی خیالش تقریبا آسوده باشه ..

مسلما این برخی از دخترها هستن که بعضی وقت ها با حواس پرتی و یا نادیده گرفتن علائم ٬ گاهی اوقات باعث ایجاد یک سری سو تفاهم ها میشن که بعد ها دلیل اصلی برهم خوردن روابط گروهی و دوستانه لقب میگیرن ٬ پس یکم دور و اطرافتون رو بیشتر تحلیل کنید  

 (1 تیر 91)