تو بحث روانشناسی ارتباطات ٬ یه مقوله ی معروف داریم تحت عنوان Giving and Receiving که همون داد و ستد خودمونه . هر انسانی که با دوست ٬همکار ٬ هم کلاسی ٬ دوستی های دگر جن.سی و .. در ارتباطه به نوعی یه چیزی میده و یه چیزی میگیره یعنی اگه من امروز یه خودکار به شما دادم انتظار دارم این خودکار رو فردا هم شما به من بدین .

این وسط یکی از مهم ترین عوامل پایداری رابطه ها ایجاد تعادل بین داد و ستد هست . آدم ها ممکنه تو یه رابطه Giver باشن و تو رابطه ی دیگه ای Reciever و این بستگی به میزان داشته های شما و البته جنس نیازهای طرف مقابلتون داره . خیلی جالبه که بگم اولین سوالی که روانشناسان زناشویی از مراجعه کننده میپرسن همینه که شما در سک.س آیا Giver هستید یا Reciever !!

برخی از دوستان راه هایی رو که میشه با اون جنس مذکر رو به سمت خواسته هاشون کشوند پرسیده بودن که یکی از مهمترین راه ها یک Giver خوب بودن توی سک.سه .. تحقیقات نشون داده تا ۷۵ ٪ خواسته های خانوم ها بعد از یک سک.س رضایت بخش با همسرشون برآورده میشه !! در صورتی که همین خواسته ها قبل از سک.س و یا حتی بعد از سک.س بی احساس تا ۲۰ درصد امکان تحقق داشته و این یعنی خیلی !!

مردها دوست دارن خانومشون خلاقیت داشته باشه و برای راضی کردن همسرش همه ی تلاشش رو بکنه ٬ مردها دوست دارن خانومشون همیشه با طراوت و پر انرژی باشه ٬ مردها دوست دارن خانومشون محدودیتی در درخواست سک.س نداشته باشه و گاهی حتی اون ها مقدماتش رو بچینن . اینکه بخوایین به این قضیه خرده بگیرین انگار که از خدا خرده گرفتین و چه بخوای و چه نخوای مرد اینگونه آفریده شده و این وسط تنها زنهایی موفق هستن که از این خصوصیت به نحو احسنت استفاده کنن نکه همش بنالن و این رو ایراد بدونن !!

مردها از طریق چشم و زن ها از طریق گوش راضی میشن و زنی موفق تره که بتونه چشم شوهرش رو ارضا کنه یعنی همیشه براش نو و تازه به نظر بیاد که این هم فقط از زنهایی بر میاد که قوه تخیل بالایی دارن .. مرد خیلی زود خسته میشه و زن خلاقه که میتونه مانع خستگی یک مرد بشه .. غربی ها یه کلمه دارن تحت عنوان Fantasy که از بچگی سعی میکنن اون رو تو وجود کودکانشون تزریق کنن و نذارن جلوش گرفته شه (دقیقا بر عکس ما که میگیم باعث ایجاد تفکرات و اعمال شیطانی میشه !!) این Fantasy یا همون فانتزی ٬ فاز صفر انجام یک عمل هست . زنان ایرانی تو این ناحیه خیلی ضعیف هستن متاسفانه و همین باعث میشه زندگی ها یکنواخت بشه . من متاسفانه نمیتونم اینجا مثال بزنم ولی یه چیز رو میگم اونم اینکه به Fantasy های ذهنی خودتون بال و پر بدین و سرکوبش نکنید چون عامل اصلی جاذبه مرد به زن همین قوه ی Fantasy یک زنه ٬ چیزی که مرد به ندرت ازش بویی برده . من تو این چندین و چند رابطه ای که داشتم فقط  "م"  بود که این قوه درونش شکل گرفته بود و بقیه یا نداشتن یا سرکوبش کرده بودن .

این Fantasy میتونه تو برخورد روزانه ٬ اسمس ٬ رابطه های جن.سی ٬ یک پیک نیک ساده ٬ مسافرت و خیلی چیزای دیگه باشه که بعدا بیشتر راجع بهش مینویسم ..

پ.ن : این پست برای خانم های محترمی بود که ازم خواسته بودن وگرنه قصد مقایسه دو جنس رو نداشتم برای همین فقط یکی از جنبه های مهم رابطه دو طرفه رو برای خانم ها شرح دادم . لطفا از من برای نوشتن متنی صرفا برای خانم ها ایراد نگیرید !

(9 اسفند 1390)